torstai 29. toukokuuta 2008

Kahvihampaan kolotus

Kahvia tulee keitettyä aamuisin unenpöpperöisenä, melkein silmät ummessa. Silloin tuppaa purut olemaan pöydällä ja lattialla. Luit oikein, olen keittänyt itselleni kahvia! Minut tuntevat tietävät, että tämä tyttö ei ole kahvia aikaisemmin juonut. Toki olin maistanut siemauksia, en pitänyt silloin mausta yhtään. Kahvinpurujen tuoksusta sen sijaan olen pitänyt aina. Ennen ihmetystä aiheutti, että en juo ollenkaan kahvia. Nyt sitä aiheuttaa se, että olen sitä oppinut juomaan. Olin jo epäillyt, että kahvihampaani sattui olemaan yksi viisaudenhampaista, jotka on otettu pois. Löytyihän se kaffehammas sieltä kuitenkin!


Ensimmäisiä kertoja join kokonaisia kupillisia kahvia edellisellä työpaikalla reilu vuosi sitten. Työpäivät alkoivat puoli kahdeksan maissa ja olin herännyt jo kukonlaulun aikaan, kun bussini lähti vähän klo 07 jälkeen. Nukutti niin vietävästi! Kun työkaverini oli keittänyt kahvia, puistattelin ja sanoin, että ihan kamalalta maistuu. Onneksi hän tajusi, että kyse on noin yleensä kahvin mausta, eikä hänen taidoistaan keittää sitä.

Seuraava etappi oli, että otin joskus koulun automaatista kupillisen. Silloinkaan en vielä juonut kotona ikinä kahvia. Seuraavaksi join vähän kahvia viikonloppuisin J:n seurana. Pikkuhiljaa olen alkanut keittämään itselleni aamukahvit. Ensin en meinannut kehdata kertoa, että juon kahvia aamuisin... se tuntui itsestäkin alussa ihan oudolta. Nyt olen jo paljastanut tämän suuren salaisuuden muillekin ;)

Kuva: SP

2 kommenttia:

Eevis kirjoitti...

Hieno kahvikuva! Mmmmm, olet siis jäänyt koukkuun, ei paha. Minäkin muistan ensimmäiset kahvi"nautintoni", jotka vieläkin saavat aikaan puistatuksen. No kuvittele, kun opiskelun käytännön harjoittelussa teimme viidenkin mummon luo kotikäynnin = 10 kupillista kahvia ilman maitoa ja pullaa. Uhhhh! Kilttinä tyttönä en uskaltanut kieltäytyä.

Satu kirjoitti...

Koukussa oon, joo ;) Itsekin alussa join mustana, nyt pehmennän makua maidolla. Äitienpäivänä join kahvia kermalla, nam! Muisteltiin, että pienenä join kermaa ihan pelkiltään :D